-->

Apakah kebaikan yang baik untuk kita bahagi cakera keras kepada partition?

Terdapat beberapa kebaikan yang kita dapat jika cakera keras dibahagi kepada partition yang berasingan dan yang utamanya adalah untuk backup fail-fail penting. Sekiranya anda mempunyai fail-fail yang disimpan di partition yang lain dan drive C: mengalami crash, fail-fail anda yang disimpan dalam partition yang berasingan tadi akan selamat daripada masalah sistem crash.

Kebaikan yang lain adalah anda boleh format drive C: dan biarkan partition lain sempurna dan masih menyimpan fail-fail yang penting. Anda masih boleh menjalankan langkah-langkah yang biasa pemasangan Windows XP tetapi anda hanya pilih untuk hanya padam partition drive C: dan kemudian wujud semula dan install windows. Ini membiarkan partition-partition yang lain bebas daripada sebarang proses padam dan wujud semula partition drive C:

Memiliki beberapa partition pada cakera keras juga membolehkan anda menyusun fail-fail dalam komputer anda dengan lebih baik. Sesetengah penguna memiliki partition-partition yang berasingan adalah untuk mengasingkan jenis-jenis fail yang berbeza.

0 comments:

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP