-->

Tips Komputer - Software untuk menyimpan fail-fail peribadi

Komputer kita sering digunakan oleh orang lain seperti rakan-rakan kita. Namun begitu ada sesetengah fail-fail kita yang kita tak mahu orang ataupun rakan-rakan kita melihatnya. Di bawah ini saya berikan beberapa contoh software yang boleh untuk kita simpan fail-fail bagi mengelak ia dilihat.

1.Cryptainer LE 5.0.1
Software ini akan membuatkan folder yang digunakan untuk menyimpan berbagai-bagai data. Anda hanya perlu memasukkan file-file yang akan dienkripsikan ke dalam folder tersebut. Software ini bukan hanya menyimpan data seperti fail tapi ia juga boleh digunakan dalam media penyimpanan lain seperti USB Drive, CD ROM, Flash Disk dan sebagainya. Selain berfungsi melindungi data, software ini juga mampu melindungi e-mail.

2.MySecretFolder
Software ini memberikan pilihan kepada penggunanya untuk memilih fungsi menyembunyikan direktori atau perlindungan folder dengan password. Pilihan pertama hanya menyembunyikan saja tanpa pemberian password. Pilihan kedua hanya memberikan perlindungan file dengan password saja. Aplikasi ini dapat digunakan pada platform Windows 98, ME, 2000, Server 2003 dan Windows XP.

Anda boleh muat turun software-software di atas di www.download.com

Tag:Belajar Komputer Hidden File Folder Software

0 comments:

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP